Správné kontakty mohou být velkou překážkou – pochopitelně ve chvíli, kdy
je nemáte. A kdo jiný by měl jejich důležitost vnímat více, než odborníci na
komunikaci? Není tedy divu, že v globální a propojené společnosti přišel
výrazný trend mezinárodního networkingu. Jistě, můžete namítnout, že
mezinárodně působicí konglomeráty jsou zde již hezkou řádku let. V minulosti
však byly rozsáhlé sítě výsadou velkých agentur, které expandovaly
prostřednictvím početných, centrálně vlastněných poboček. Dnes už ale nejsou
jedinými hráči na mezinárodním hřišti – malé a střední agentury spojují síly a
vytvářejí společné globální sítě s jiným, pružným obchodním modelem.
Výhody, které mají velké mezinárodní subjekty, jsou dobře známé: globální
obchodní příležitosti, zaběhané komunikační kanály, vedení prověřenými
odborníky… Takový náskok ale paradoxně ztrácejí s neustálým vylepšováním
dostupných komunikačních nástrojů. Malé a střední firmy se s nimi totiž
učí pracovat stále lépe a mohou být v čilé spolupráci i přes vzdálenosti
tisíců kilometrů.
Na tento trend samozřejmě působí také sami klienti. Očekávají, že pro ně
agentura bude schopná zajistit potřebné aktivity nejen v zemi svého sídla,
ale také kdekoliv jinde za hranicemi. A také díky častějšímu rozumnému přístupu
zákazníků se může networking rozvíjet. Stále méně z nich totiž řeší, zda
agentura pracuje v zahraničí prostřednictvím pobočky, nebo kooperuje se
spřátelenou firmou. Důležité jsou prostě reference a poté výsledek samotné
kampaně.
Příklad úspěšného networkingu můžeme demonstrovat na spolupráci nezávislých
agentur sítě Worldcom PR Group.
V konkurenci velkých jmen získalo postupně několik agentur pod křídly
Worldcomu smlouvu s Panasonicem v celém segmentu B2B. I přes
svoje původně místní působení nemají například německá HBI Helga Bailey nebo český PRAM Consulting problém zajistit si spolupráci
odborníků napříč zeměkoulí. Takovou výzvu je možné s pomocí silných
spoluhráčů skvěle zvládnout, na stejném kontraktu mohou spolupracovat lidé ze
108 agentur na 6 kontinentech. To umožňuje naplnit cíle kampaní, které by
jinak byly čirým bláznovstvím.
Žádné komentáře:
Okomentovat