čtvrtek 11. dubna 2013

Prečo by sme sa mali vrátiť k offline koreňom

So 40% Európanov je lepšie komunikovať prostredníctvom offlinových kanálov. Nemajú totiž s internetom veľkú skúsenosť, resp. ho vôbec nepoužívajú. A to nie je malé číslo.
Nedávno sme v rámci siete Worldcom Public Relations Group uskutočnili prieskum medzi našimi klientmi z rôznych krajín v rámci EMEA. Cieľom bolo zistiť PR správanie a zvyky jednotlivých klientov. Výsledky, aspoň mňa osobne, vôbec neprekvapili.
Existuje stále veľké množstvo ľudí – zákazníkov, ktorých vieme osloviť len pomocou tradičných médií. Podľa posledných štatistík, tretina Európanov používa internet v priemere menej ako raz týždenne, štvrtina ho nepoužila nikdy. To musí byť brané ako dôležitý faktor pri posudzovaní komunikačnej stratégie. Aj keď on-line médiá sú stále viac a viac populárne, komunikačná stratégia sa musí zamerať aj na ľudí, ktorí buď nemajú prístup k internetu alebo ho vôbec nepoužívajú.
Priemerná penetrácia internetu medzi európskymi užívateľmi je 61,3%. To ponecháva značný priestor na offline komunikačnú stratégiu zameranú na viac ako tretinu populácie. Zatiaľ, čo mnoho spoločností chce udržať krok s modernou technologickou érou a prikladá veľkú váhu on-line komunikácii, stále je viac ako štvrtina obyvateľstva Európy - mnoho potenciálnych zákazníkov – s ktorými chcú spoločnosti komunikovať, ale ktorí, či už z jedného alebo druhého dôvodu, nepoužívajú internet.
Výskum ukazuje, že 38,7% Európanov nemôže byť zasiahnutých komunikáciou cez  populárne sociálne média, ako je Facebook. Preto najmä pre spoločnosti zamerané na komunikáciu smerom na spotrebiteľa, je potrebné sa vrátiť k základom - to znamená ku tlačeným médiám, TV, rádiu a ďalším komunikačným prostriedkom, ako billboardy, citilighty atď.
Radiť klientovi komunikovať prostredníctvom on-line médií je súčasný trend. Je to samozrejme rýchlejší a v mnohých prípadoch najlacnejší prístup k osloveniu zákazníka. Je však dôležité si uvedomiť, že tlačené médiá budú mať vždy čo povedať, nakoľko určitou skupinou zákazníkov budú stále preferované a navyše je to cesta k osloveniu tých, ktorí sú „offline“.

Žádné komentáře:

Okomentovat