Jaký
je účel PR? Kdo by měl vyhledávat profesionální pomoc? Jaké benefity získávají
společnosti a organizace z profesionální komunikace?
PR
znamená veřejné vztahy, tedy vztahy s vnějšími subjekty. Každý, kdo je
v kontaktu s lidmi, organizacemi nebo iniciativami, které stojí mimo
jeho organizaci či společnost, a nabízí produkty, řešení nebo služby, klade
důraz přesně na tyhle vztahy. Protože pokud je společnost nebo organizace
v kontaktu s ostatními lidmi, nachází se ve středu veřejného zájmu.
Veřejnost
se stává názorovým trhem od chvíle, kdy se její pozornost obrací k nabídkám.
Každý má názor, ať už nováček nebo expert, zákazník nebo náhodný kolemjdoucí.
Společnost vytváří obraz sebe sama, nezávisle na tom, jestli to bylo jejím
záměrem. Nicméně, společnost tento obraz může i ovlivnit: záleží jen na ní, zda
se bude angažovat a vyvíjet vlastní aktivity.
Je
zřejmé, že nemá smysl zabývat se vnějšími efekty nedbale, ale zaměřit se na ně
zblízka. Proto si společnosti objednávají u PR agentur komplexní analýzy
působení značky na veřejnost, což je správný postup, jak získat otevřený a
nestranný vhled do dění mimo společnost. Profesionální analýza pomůže se správným zacílením obsahu a dosažením kýžených výsledků,
a přesně v tomto momentě začíná práce PR agentury.
Efektivnost PR kampaní lze určit pouze v případě, že jsou
stanoveny měřitelné cíle. Výsledky PR je možné posuzovat podle ukazatelů
vstupů, výstupů a úspěchu. Do ukazatele vstupů patří např. počet nových sdělení,
počet setkání s cílovou skupinou nebo počet uskutečněných rozhovorů. Tímto
měřením však není dosaženo zjištění efektivnosti, ale pouze zjištění
realizovaných aktivit. Dalším ukazatelem, tentokrát výstupů, jsou měřeny
výsledky PR. Patří sem pokrytí médií, jako je prostor v tisku nebo čas
v televizi ve spojení s tonalitou zprávy. Posledním ukazatelem je ukazatel
úspěchu, který měří dosažení stanovených cílů ve vztahu k cílovým
skupinám. Patří sem např. vývoj image, změny v povědomí a názorech.
Chcete-li dosáhnout co nejvyšší efektivity PR kampaní, svěřte
jejich organizaci do rukou odborníků. Agentura PRAM Consulting se může
stát i vaším profesionálním průvodcem na cestě k lepšímu PR.
Žádné komentáře:
Okomentovat