Pokud
pracujete v oboru public relations, tak jste určitě strávili nespočet hodin studováním řady
výzkumů a věnovali spoustu času diskuzi na téma týkající se budoucnosti PR.
K tomuto
tématu se na začátku roku 2012 vyjádřil Paul Holmes, prezident a generální
ředitel skupiny Holmes a redaktor
HolmesReport, v rámci semináře organizovaného pro členy
Worldcom PR Group. Hlavní organizátor nejvýznamnějších ocenění SABRE
Awards v oboru public relations předpovídá pro rok 2012 růst
významu PR služeb vyplývající z potřeby efektivního řízení vztahů mezi organizacemi, jejich
zákazníky a ostatními stakeholdery v okolí.
Před
PR agenturami tak dle Holmese stojí velká příležitost. Je ale PR opravdu připraveno tuto
výzvu přijmout?
10 věcí, které podle Holmese musí PR
agentury splňovat, aby získaly úspěch:
- Nábor zaměstnanců (Recruitment): PR agentury musí zaměstnávat vysoce kvalifikované lidi, kteří rozumí nejen oboru PR, ale i všem aspektům vyplývajících z podmínek, ve kterých klient působí.
- Vývoj (Development): Každý obor se vyvíjí, je proto velice důležité, aby agentury držely krok a byly stále aktuální. Což je důvodem pro zajišťování a poskytování vzdělávacích příležitostí pro své zaměstnance.
- Uchovávání (Retention): Získání dobrých zaměstnanců nestačí, agentury si je musí umět také udržet. Důležitou roli zde hraje vytváření atraktivního pracovního prostředí a motivace zaměstnanců. Zaměstnavatelé by měli myslet na své podřízené na prvním místě. To samé platí i o klientech.
- Výzkum (Research): Billy Beanovi se ve filmu Moneyball podařilo posunout pomocí výzkumu baseball na zcela novou úroveň. Díky cenným statistickým datům byl schopen vzdorovat konvenčním strategiím a přelstít ostatní. Pro PR platí totéž.
- Konverzace (Conversation): PR není pouze o tvorbě a distribuci tiskových zpráv. Je především o oboustranné konverzaci a vzájemném vnímání.
- Obsah (Content): PR agentury musí být odborníky na vytváření obsahu. Musí být schopny vytvořit obsah, který osloví co nejlépe všechny relevantní skupiny.
- Odvaha (Courage): Odvážné kroky pomáhají klientům získat důležité kontakty pro jejich byznys.
- Integrita (Integrity): Důvěryhodnost je rozhodující. Jak Marcus Aurelius řekl: "Pokud to není v pořádku, nedělejte to. Pokud to není pravda, neříkejte to."
- Nezávislost (Independence): Doporučení, které PR agentury dávají, musí být vždy neutrální co se mediálních kanálů a taktik týče. Což znamená i to, že pokud je správným řešením reklama, tak ji klientovi doporučíme.
- Měření (Measurement): Je nutné najít optimální způsob, jak měřit hodnotu PR. Dnes existuje přístup k více datům než kdy dříve a je tedy nezbytné najít ty nejlepší způsoby, jak je používat!
Výše
uvedené body jsou hlavní pilíře pro získávání stále většího uznání oboru PR a
je jen na agenturách z celého světa, jak se k nim postaví a přispějí
tak váženosti tohoto natolik specifického oboru.
Žádné komentáře:
Okomentovat